Büntetés elé néz az Energetikai Központ

Még az első félév végén lezárul az a vizsgálat, amit a Gazdasági Versenyhivatal indított az Energetikai Központ Zrt.-vel szemben – tudta meg az EnergiaFocus.hu. A szabadpiaci áramszolgáltató ellen ezen kívül a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság is több ügy miatt indított eljárást, ám itt sincs még lezárt ellenőrzés.

Várhatóan az idei első félév végén zárul le az Energetikai Központtal kapcsolatos versenytanácsi eljárás – közölték az EnergiaFocus.hu megkeresésére a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH). A hivatal még tavaly júliusban indított versenyfelügyeleti eljárást a szabadpiaci áramszolgáltató ellen.

A GVH akkori közlése alapján a néhány ezer lakossági fogyasztót ellátó, cseh tulajdonú társaság aligha ússza majd meg az ügyet büntetés nélkül. Az eljárás megindításakor készült anyag szerint ugyanis az Energetikai Központ „az általa – villamosenergia-adásvételi szerződések közvetítésével és vételi szándéknyilatkozatok beszerzésével – megbízott ügynökök a fogyasztóknak nyújtott szóbeli tájékoztatás során valószínűsíthetően nem vagy nem egyértelműen adtak információt a kereskedelmi gyakorlat indítékáról és a kereskedőváltás lényeges tulajdonságairól”. Igaz, a hivatal közlése akkor megjegyezte, a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a nevezett vállalkozás a jogsértést valóban el is követte.

Az Energetikai Központ működését azonban nem csak a GVH vizsgálja. Úgy tudjuk, a szolgáltató ellen több mint tíz ügyben folyik eljárás a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság részéről is, ám a szervezet honlapja szerint egyelőre még nincs lezárt kérdés itt sem.

Az Energetikai Központ szabadpiaci ajánlattal próbál ügyfeleket szerezni az egyetemes áramszolgáltatók lakossági fogyasztói közül azzal, hogy a hatóságilag szabott tarifához képest 3, illetve 6 százalékos kedvezményt. A nagyobb kedvezményért viszont a felhasználóknak vállalniuk kell, hogy csak elektronikus úton fizetik a számláikat, illetve eltekintenek a személyes ügyintézés lehetőségétől.

Az EnergiaFocus.hu-hoz beérkezett panaszok szerint a legtöbben a szolgáltató számlázási gyakorlatát kritizálják, miután azok sok fogyasztónál nem időben, vagy egyáltalán nem is érkeznek meg. Ugyancsak sokak számára okozott problémát az, hogy a cég ajánlatának elfogadásával a fogyasztó kilépett a szabadpiacra, így tehát a rezsicsökkentés nem jelenik meg a számláikon, erről viszont az aggályok alapján az Energetikai Központ ügynökei nem nyújtottak megfelelő tájékoztatást.

Egy komolyabb bírság nyilvánvalóan nem tenne jót a cég gazdálkodásának, már csak azért sem, mert a társaság a mindenkori hatósági díjszabáshoz képest ígér kedvezményt. A kormány pedig még a héten dönthet a harmadik rezsicsökkentésről, amely ellehetetlenítheti az Energetikai Központ árképzését, s így a működését is.

YouTube videó